måndag 18 mars 2013

Plötsligt vänder det...

Efter Vasaloppet gav jag min kropp en välförtjänt vila. Försökte bli av med förkylningen och samla motivation och energi. Jag började fundera ut nya målbilder och i och med det kom motivationen sakta tillbaks. Nu har det ju inte gått mer än två veckor sedan Vasaloppet, men ändå.

Första veckan efter vilade jag bara, samlade energi. Jag kunde inte tidigare förstå vilken urladdning och urlakande känsla som skulle infinna sig i kroppen efteråt. Jag hade uppnått ett av målen och känslan var otroligt tillfredsställande och samtidigt mentalt urlakat. Exakt en vecka efteråt, försökte jag röra på kroppen, då min klubb hade träning med Fysiotest och vi blev instruerade i löpteknik. Mycket givande och intressant!

Senaste veckan har "bara" bestått av två pass, ett kombinerat konditions och styrkepass, som gick ganska lugnt, kände mig inte riktigt återhämtad ännu. Det senaste passet igår, bestod av löpning i stegrande fart, samt ett grymt gympass, allt för att chockstarta kroppen ;-) Det känns idag!

Jag funderar starkt på att ta hjälp av en PT, då jag inte får de resultat som jag önskar av min träning och behöver nog hjälp med att få till ett väl sammansatt kostschema och träningsschema. Så att jag får hjälp i rätt riktning!

Under tiden som jag funderade på om jag skulle ställa upp i nästa års Vasalopp, så försvann alla startplatserna i ett nafs! Hann ni få någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar